Elos Medtech AB - Tidigareläggande av bokslutskommuniké 2017

08:00 / 6 december 2017 Elos Medtech Pressmeddelande

Elos Medtech AB meddelar idag att bokslutskommunikén för 2017 kommer att publiceras den 19 februari mot tidigare aviserat den 22 februari.

Elos Medtech är en ledande utvecklings- och produktionspartner för medicintekniska produkter och komponenter i världen, t ex dentala och ortopediska implantat och instrument. Verksamheten bedrivs vid anläggningar i Sverige, Danmark, Kina och USA. Kundbasen utgörs av internationellt verksamma medicinteknikföretag.

Elos Medtech har mer än 500 anställda i världen och omsätter över 550 miljoner SEK. Elos Medtech är noterade på NASDAQ Stockholm AB sedan 1989. Elos Medtech B-aktie är klassificerad som Health Care-bolag på Small Cap-listan.

Göteborg, 6 december 2017

Elos Medtech AB (publ)

För ytterligare information kontakta:

Jan Wahlström, VD och koncernchef, 070-212 18 89, e-post: jan.wahlstrom@elosmedtech.com            Christian Bergaust, CFO, 070-293 50 40, e-post: christian.bergaust@elosmedtech.com

För ytterligare information om koncernen Elos Medtech, se www.elosmedtech.com

Denna information är sådan information som Elos Medtech AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 6 december 2017 kl. 08.00 (CET).

Visa original från Cision