Uppdatering angående Opus notice of contract award från New Jersey

08:30 / 5 januari 2018 Opus Group Pressmeddelande

Delstaten New Jersey, Department of Treasury, har skriftligen meddelat att de bifallit en protest från en konkurrent och upphäver den "notice of contract award" som Opus Inspection, Inc. (Opus) erhöll den 23 augusti 2017.

Opus utvärderar just nu möjliga juridiska åtgärder.

Fordonsbesiktningsprogrammet i delstaten New Jersey innehas för närvarande inte av Opus.

Göteborg 5 januari 2018
Opus Group AB (publ)

Denna information är sådan information som Opus Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 5 januari 2018 kl. 08:30 CET.

Om Opus

Opus är ett teknologidrivet tillväxtföretag på marknaderna för vehicle inspection och intelligent vehicle support. Bolaget har ett starkt fokus på kundservice och innovativ teknik inom utsläpps- och säkerhetskontroller samt intelligent support av avancerade fordon. Koncernen hade en omsättning på cirka 1,7 miljarder SEK under 2016 med ett starkt rörelseresultat och kassaflöde. Opus plan är att fördubbla omsättningen till 400 MUSD och 100 MUSD i EBITDA till 2021. Den huvudsakliga tillväxten beräknas komma från expansionen av bilprovningsverksamheten, med huvudfokus på de latinamerikanska och asiatiska marknaderna, samt från expansionen av verksamheten för intelligent support av avancerade fordon. Opus har cirka 2 000 anställda med huvudkontor i Göteborg i Sverige och 30 regionala kontor, 20 i USA och de övriga i Sverige, Argentina, Chile, Mexiko, Peru, Pakistan, Storbritannien, Tyskland och Australien. Opus har egna produktionsanläggningar i Hartford, Ann Arbor och Tucson i USA. Opus aktie är noterad på Nasdaq Stockholm.

Visa original från Cision