Polygiene i samarbete med Particle Fever, kinesiskt design- och sportvarumärke med Alibaba som delägare

07:00 / 14 december 2017 Polygiene Pressmeddelande

Varumärket ses som det första kinesiska design - och sportvarumärket inom hi-end segmentet. Particle Fever är banbrytande i branschen med sitt sätt att koppla ihop konst, teknologi, kultur och kreativitet. De arbetar med viktiga internationella influencers och har en mycket stark community på sociala medier.

Företaget startades 2015 och investerare från Alibaba, Goldman Sachs, IDG och Uber/DIDI har gått in i företaget. Polygiene ingår i företagets herr- och unisex-kollektioner och kommer snart att finnas även i deras damkollektioner.

[image]  

Försäljningen sker främst via e-handel, men också i retailkedjan Lane Crawford som fokuserar på segmentet "lyx-athleisure". En flagship-butik finns redan i Shanghai och snart även i Beijing.  Particle Fever planerar även för en framtida expansion till den amerikanska marknaden.

"Det känns mycket spännande att börja arbeta med detta unika kinesiska varumärke. För oss är Asien en strategiskt viktig och stark marknad. Particle Fever har en stor tillväxtpotential då hela sport- och lifestyle-segmentet växer snabbt i denna del av världen. Vi följer denna utveckling med stort intresse", kommenterar Christian von Uthmann, vd på Polygiene.

"Polygiene ger våra produkter en viktig funktion och är ett viktigt ingredient brand med sin Stays Fresh Technology. Vi har även samma målgrupp då vi båda vill nå de förändringsbenägna konsumenterna. Polygienes miljömedvetenhet med deras Wear More. Wash Less®-budskap har blivit allt viktigare i Kina", säger Julianne Zhu, Marketing Director på Particle Fever.

För mer information besök http://www.pafev.com eller kontakta Julianne Zhu, Marketing Director, Particle Fever, e-mail: Julianne@pafev.com 

About Particle Fever

Particle Fever (http://www.pafev.com%20) is a recently very quick-growing experimental independent sportswear label in China. The brand,established in 2015, focuses on an eccentric approach to sportswear, breaking through the traditional design of sportswear in an avant-garde way. Particle Fever is not only scientific-driven, but also practices pioneering projects related to sportswear, with multiple insights of arts, music, installations and culture. The brand has over 200,000 followers and constantly produces unique projects that go viral on social media. Particle Fever fan base draws A-list celebrities and icons worldwide.

Om Polygiene
Polygiene (http://polygiene.com) är världsledande leverantör av luktkontroll och Stay Fresh-lösningar för kläder, sportutrustning, mode och andra material med målet att användare ska känna sig fräscha. Företagets skandinaviska ursprung borgar för kvaliteten och det miljömässigt hållbara i dess produkter och tjänster. Över 100 internationella premiumvarumärken har valt att använda Polygiene Stays Fresh Technology i sina produkter. Bolaget grundades 2006 och är listat på Nasdaq First North i Stockholm. Erik Penser Bank AB är bolagets Certified Advisor.

Visa som PDF

Visa original från Cision

Cision

Denna information skickades av Cision http://www.cisionwire.se/

Tipsa en vän

Här kan du tipsa någon genom att skicka en länk till den här sidan:

Dela

Dela den här länken till ditt nätverk via sociala medier.