Styrelsen för SECITS: någon extern kapitalanskaffning är inte längre behövlig

13:10 / 13 december 2017 SECITS Pressmeddelande

STYRELSEN FÖR SECITS: NÅGON EXTERN KAPITALANSKAFFNING ÄR INTE LÄNGRE BEHÖVLIG

I oktober annonserade styrelsen för SECITS Holding AB att man övervägde ytterligare kapitalanskaffning från marknaden. En förnyad belysning vid gårdagens styrelsemöte av företagets pågående affärer och tillväxt, innefattande även konsolideringen av det nyförvärvade bolaget, MKS Sverige, visar att denna aviserade kapitalanskaffning ej längre är behövlig. Det rörelsekapital som företagets pågående och beräknade affärer genererar bedöms nu vara tillräckligt. Någon emission är därför ej aktuell.

2017-12-13

För ytterligare information:

Gerhard Larsson, styrelseordförande
E-post: gerhard_larsson@yahoo.se

Hans Molin, VD
E-post: hans.molin@secits.se

Hemsida www.secits.se

Informationen i denna rapport är sådan som SECITS Holding AB, 559033-1988, är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 13 december 2017 klockan 13:10 CEST. Bolagets Certified Adviser är Eminova FK.

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
SECITS Pressrelease 2017-12-13.pdf

Om SECITS
SECITS är ett av Sveriges största nationella IT-säkerhetsföretag som levererar molnbaserade övervakningstjänster. Företaget erbjuder kameraövervakning, banksäkerhet, processövervakning och har egen modern driftshall för säker övervakning samt egen molntjänst.

Visa original från Bequoted

Bequoted

Denna information skickades av Bequoted http://www.bequoted.com/