Swedol förvärvar resterade 40 procent av Univern SenterTrondheim

14:51 / 19 januari 2018 Swedol Pressmeddelande

Univern Senter Trondheim AS har hittills ägts till 60 procent av Swedolkoncernen. Swedol har nu tecknat avtal om att förvärva minoritetsägarnas andel med tillträde den 1 februari. Univern Senter Trondheim omsätter omkring 15 miljoner norska kronor.

"Genom att vi nu får full kontroll över Univernbutiken i Trondheim så förenklar vi koncernens struktur och får bättre förutsättningar att aktivt driva korsförsäljning mellan Swedol och Univern i Trondheim", säger Clein Johansson Ullenvik, VD och koncernchef i Swedol.

Om Swedol

Vi erbjuder kvalitativa varor och tjänster på ett enkelt och proffsigt sätt. Genom våra olika koncept får professionella användare effektiv varuförsörjning till ett attraktivt pris. Kunderna finns huvudsakligen inom Bygg och anläggning, Industri och verkstad, Åkeri och transport, Jord- och skogsbruk samt Offentlig service. Swedol har webbhandel och totalt 99 butiker i Sverige, Norge, Finland och Estland under varumärkena Swedol, Grolls, Univern och Nima. Koncernen omsatte 2017 3,1 miljarder kronor. Swedols B-aktie är noterad på NASDAQ Stockholms Mid Cap-lista.

Visa original från Cision