Transiro utökar verksamheten i Indien

13:46 / 16 november 2017 Transiro Pressmeddelande

Transiro fortsätter expandera sin verksamhet internationellt och öppnar ytterligare ett säljkontor på den asiatiska marknaden. Det nya säljkontoret är beläget i Changdigardh i Indien, världens sjätte största ekonomi.

Transiro har, som tidigare offentliggjorts, beviljats en affärsutvecklingscheck för internationalisering av Länsstyrelsen i Stockholm på 250 000 kr. Checken ska användas för bolagets fortsatta expansion i Asien och därmed delvis finansiera uppstarten av Transiros säljverksamhet i Indien.

Transiro har sedan tidigare ett utvecklarkontor i Indien och väljer nu att placera sitt andra asiatiska säljkontor i samma region. Det nya säljkontoret kommer initialt att bestå av en heltids- och en deltidsanställd som kommer att bearbeta den indiska marknaden.

"Efter uppstarten i Indonesien har vi sett att det finns en stor potentialen för Transiro på den asiatiska marknaden. Infrastrukturen för transport är inte lika strukturerad i dessa länder som den är i Sverige. Att det finns ett stort behov utav produkter som våra, för transportbranschen i den här regionen är tydligt. Det är glädjande att vi nu på så kort tid har öppnat två internationella säljkontor på den asiatiska marknaden. Vi ser det som en fantastisk möjlighet som vi kommer ta till vara på bästa sätt", säger Transiros VD Tobias Beckman

Med 1,3 miljarder invånare och som den sjätte största ekonomin i världen 2017, är Indien en stor och stark marknad för Transiro.

Om Transiro

Transiro utvecklar molnbaserade produkter som hjälper företag inom transport att stärka sina affärskritiska processer. Genom att visualisera och hantera fordon på ett mer effektivt sätt sparar Transiros kunder tid, resurser och miljö. Bred funktionalitet inklusive stöd för e-commerce och mobila enheter gör att Transiro ersätter transportföretagens behov av flera olika system. Med teknik i framkant och ständig innovation levererar Transiro morgondagens transportlösningar - idag. Mer information om bolaget finns på www.transiro.com

Visa original från Cision