Press the button and be introduced to a new random company!

Introduce me >

Social media

facebook   Follow us on Twitter

Coverage

Biovica

Biovica International AB - Årsredovisning för verksamhetsåret 2017/2018 publicerad

08:00 / 9 July 2018 Biovica Press release

Årsredovisning för verksamhetsåret 2017/2018 för Biovica International AB publiceras idag på vår webbplats http://www.biovica.com/investor-relations/finansiella-rapporter/

"Biovica summerar ett mycket positivt år där vi fått många bevis på potentialen i vår produkt DiviTum. Dels genom positiva resultat från studier med hundratals patienter men också genom försäljning till forskningsmarknaden och i kontakter med myndigheter. Jag ser fram emot de kommande åren!" säger Anders Rylander, CEO på Biovica.

Om Biovica

Biovica utvecklar och kommersialiserar blodbaserade biomarkörer i syfte att utvärdera effekten av cancerbehandlingar. Biovicas DiviTum® teknologi mäter celltillväxthastighet och har i kliniska studier framgångsrikt visat på att tidigt kunna ge svar på om behandlingen är effektiv. Biovicas vision är att möjliggöra bästa möjliga behandling för cancerpatienter från första behandlingsdagen.

Biovica samarbetar med världsledande cancerinstitut samt med läkemedelsföretag som utvecklar nästa generations cancerterapier. Biovica är ISO 13485 certifierat. DiviTum® är CE-märkt och registrerat hos Svenska Läkemedelsverket. Utsedd Certified Adviser är FNCA Sweden AB.

Läs mer: www.biovica.com

Show as PDF

Show original from Cision

This information was distributed by Cision http://www.cisionwire.se/