Delårsrapport januari - mars 1999
·Avmattning i efterfrågan både för persondatorprodukter och för produkter inom dokumenthantering.
·Försäljningen ökade med 8% till 2.119 Mkr (1.959)
·Rörelseresultatet före finansnetto uppgick till 21 Mkr (201). I föregående års resultat ingick resultat av avyttringar med 170 Mkr.
·Det nya affärskonceptet för Scribona Computer Products har medfört fortsatta förbättringar av bruttomarginalen.
Koncernstruktur
Efter den genomförda renodlingen under 1998 består Scribona av två
affärsområ-den, vardera innehållande två divisioner. Affärsområdet
Dataprodukter innehåller distributionsverksamheten i Scribona Computer
Products och agenturrörelsen i Toshiba PC. Affärsområdet Kontorsmaskiner
innehåller de båda agenturrörelserna Scribona Office Machines och Carl
Lamm med sina respektive vertikalt integre-rade försäljningskanaler för
Toshibas respektive Ricohs produkter inom doku-menthantering. Samtliga
divisioner arbetar på nordisk basis, förutom Carl Lamm som är en svensk
verksamhet. Scribona Computer Products bedriver dessutom verksamhet i
Baltikum och i St. Petersburgområdet.
------------------------------------------------------------
Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se
Följande filer finns att ladda ned:
http://www.waymaker.net/bitonline/1999/04/23/20040707BIT20360/wkr0001.pdf Hela rapporten
Show as PDF