När 2E Group startade Showtic för snart fyra år sedan var ambitionen lika tydlig som den är idag - att utveckla en e-handel som ska bli ledande på biljettmarknaden inom segmenten show, musikal, teater & konsert. Nu tar Showtic nästa viktiga steg i den riktningen genom att lansera en helt ny hemsida för Showtic.se.
Nya Showtic.se har designats efter kundernas önskemål och beteenden - och med fokus på närheten till köp. Den nya hemsidan är ett av flera viktiga steg för att Showtic ska ta en ännu tydligare position på marknaden för biljettförsäljning.
- Vi vill att Showtic.se alltid ska finnas nära till hands - oavsett om kunden använder mobil, padda eller dator. Vi vill finnas i kundens ficka, säger Krister Bergström, VD Showtic.
Showtic har under åren byggt upp en unik kompentens inom digital kommunikation och en av styrkorna är att arbetet sker med stor närhet till kunderna, produktionerna och den digitala tekniken.
- Vi vill ligga i framkant inom den tekniska utvecklingen och driva resan som handlar om att förflytta
den fysiska biljettkassan till digitala kanaler och då är nya Showtic.se ett mycket viktigt steg på vägen, fortsätter Krister Bergström, VD Showtic.
Den nya hemsidan kommer löpande att uppdateras men tekniska förbättringar, som baseras både på kundernas beteenden och på grundlig analys av data.
This information was distributed by Cision http://www.cisionwire.se/