NFO Drives AB får patent godkänt i Europa!

12:07 / 12 februari 2018 NFO Drives Pressmeddelande

Det svenska Clean Tech-företaget, NFO Drives AB, meddelar att det europeiska patentverket, EPO, har beviljat patent för bolagets produkt Frekvensomriktaren NFO Sinus med patent nr: 2 115 870

Specifikt hanterar patentet den utgående vågformade sinusformen från NFO Drives frekvensomriktare.

Patentet skyddar NFO Drives unika teknik och patenttiden löper fram till år 2028.

Godkännandet av patentet ger NFO Drives ytterligare tid att vara ensamma i sitt slag på marknaden med den unika teknologi och de fördelar som NFO Drives störningsfria frekvensomvandlare ger.

Beviljandet ger NFO Drives fortsatt möjlighet till expansion på den Europiska marknaden med skydd av patentet.

-      Godkännandet ger oss fortsatta möjligheter att i ensamhet erbjuda NFO Drives unika teknik av störningsfri frekvensomvandlare till marknaden, säger Johan Braun VD NFO Drives.

NFO Drives AB (publ)

är ett svenskt cleantech-företag, som utvecklar och tillverkar frekvensomriktare för störningsfri styrning av elmotorer för energieffektivisering av ventilations- och pumpanläggningar samt maskiner. NFO Drives patenterade teknik kan ge energibesparingar på upp till 70 procent utan att ge störningar på omgivande teknisk utrustning.

NFO Drives produkter används främst inom lantbruk, fastigheter, sjukhus samt industrier med krävande teknisk omgivning eller med höga elmiljökrav.

Läs mer om företaget på bolagets hemsida www.nfodrives.se

Bolaget är listat på Aktietorget, www.aktietorget.se

Visa original från Cision