Press the button and be introduced to a new random company!

Introduce me >

UPCOMING EVENTS

We arrange several open investor events with our covered companies each year. Please subscribe to get information about our upcoming Introduce events.

Sign up >

Social media

facebook   Meet us at Facebook

facebook   Follow us on Twitter

Follow us on LinkedIn

Nordic Waterproofing

Pressmeddelande från större aktieägare om Nordic Waterproofing Holding A/S

15:30 / 16 November 2018 Nordic Waterproofing Press release

Härmed informerar Nordic Waterproofing Holding A/S ("Bolaget"), med danskt organisationsnummer Dk. 33 39 53 61, i enlighet med 38 § i den danska kapitalmarknadslagen och 55 § cf. 56 i danska aktiebolagslagen, att Bolaget idag har mottagit följande meddelande.

Länsförsäkringar Fondförvaltning AB (106 50 Stockholm, organisationsnummer 556364-2783), förvaltar nominellt 1 221 857 aktier med kvotvärde om 1 DKK vardera, motsvarande 5,07 procent av totalt antal utestående aktier och röster i Bolaget. Därmed förvaltar Länsförsäkringar mer än 5 procent av aktiekapitalet och antalet röster i Nordic Waterproofing Holding A/S.

Denna information är sådan information som Nordic Waterproofing Holding A/S är skyldigt att offentliggöra enligt danska kapitalmarknadslagen. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 15:30 CET den 16 november 2018.

Nordic Waterproofing en av de ledande aktörerna på tätskiktsmarknaden i Nordeuropa. Bolaget erbjuder högkvalitativa produkter och lösningar för taktätskikt i Sverige, Finland, Danmark, Norge, Belgien, Nederländerna, Polen, Storbritannien och Tyskland. Nordic Waterproofing tillhandahåller även installationstjänster genom helägda dotterbolag i Finland och genom delägda franchisebolag i Danmark. Nordic Waterproofing marknadsför sina produkter och lösningar under flera varumärken med mångårig historia, varav de flesta tillhör de mest etablerade och välkända varumärkena för tätskikt på sina respektive marknader, exempelvis Mataki, Trebolit, Phønix Tag Materialer, Kerabit, Nortett, SealEco, SPT-Painting,Taasinge Elementer, RVT och Veg Tech. Nordic Waterproofing Holding A/S är noterat i Mid Cap-segmentet på Nasdaq Stockholm med kortnamn NWG.

Show as PDF

Show original from Cision

This information was distributed by Cision http://www.cisionwire.se/