Press the button and be introduced to a new random company!

Introduce me >

Social media

facebook   Follow us on Twitter

Coverage

Pricer

Pricer

Pricers nya lösning först med att skapa bättre shoppingupplevelse - Hjälper kunden hitta till varan med mobiltelefon

14:45 / 14 April 2014 Pricer Press release

Världens näst största detaljhandelskedja Carrefour kommer att använda Pricers senaste detaljhandelsteknik för att skapa en helt uppkopplad butik. Det kommer att avsevärt förbättra kundupplevelsen genom exempelvis att med inomhusnavigering guida kunden med mobiltelefonen till en efterfrågad vara.

Carrefour Villeneuve la Garenne är den första butiken i världen som ger sina kunder möjlighet att dra nytta av Pricers integrerade lösning med inomhusnavigering, mobil-shopping och grafiska SmartTag-etiketter.

-  Carrefour kom till oss för sex månader sedan på jakt efter idéer för att modernisera köpupplevelsen i sina butiker. Vi levererade en lösning som gör det möjligt för Carrefour att interagera med sina kunder via deras smartphones och våra Electronic Shelf Label-lösningar, säger Arnaud Lecat, vice VD för Store Solutions på Pricer.

Den mobila applikationen "C-où" som skapats för Carrefour, som är tillgänglig via Android och iOS, gör det möjligt för kunder att till exempel skapa "inköpslistor", söka efter produkter, ta emot erbjudanden och hitta receptidéer. I lösningen ingår även så kallad geo-lokalisering - väl inne i butiken hjälper den kunden att hitta en efterfrågad vara och optimerar kundens shopping-rutt med hjälp av inomhusnavigering.

Hela butiken har utrustats med över 55 000 av Pricers NFC-kompatibla etiketter. Det ger inte bara alla fördelar med ESL - inklusive centraliserad prisautomatisering - kunderna kan även "gilla" en produkt med sin telefon och etiketten kommer att visa det totala antalet "Likes".

-  Vi är stolta över att spela en roll i det här prestigefyllda projektet. För Carrefour är kundservice av största vikt - de är en återförsäljare som förstår att innovativ, ny teknik kan berika den erfarenheten, och öka kundlojaliteten, säger Arnaud Lecat.

Presskontakt:
Milla Nurmikko
Mulberry Marketing Communications/+44 (0) 207 928 7676/mnurmikko@mulberrymc.com

Niclas Qvist
Pricer/+33 (0)1 61 08 40 20/ niclas.qvist@pricer.com

  
I egenskap av utgivare offentliggör Pricer AB enligt lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden informationen i denna pressrelease. Informationen lämnades till medierna för offentliggörande måndag, 14:e april 2014 kl. 14:45.

Pricer erbjuder lösningar för effektivare och säkrare prisinformation genom elektroniska informationssystem till detaljhandeln. Pricers system ökar väsentligt nyttan för konsumenterna samt produktiviteten i butik. Pricer, grundat i Uppsala 1991, är den ledande leveran­tören av elektroniska display- och informationssystem till detaljhandeln. Pricers plattform är baserad på tvåvägskommunikation för att säkra spårbarhet och effektivt resursutnyttjande. Pricers system leder till ökad produktivitet i butiken och underlättar för kunderna.

Med den mest kompletta ESL-lösningen har Pricer installationer i över 50 länder och den största andelen av världsmarknaden för ESL-system. På kundlistan återfinns många av världens främsta butikskedjor och några av de största detaljhandelskedjorna i Europa, Japan och USA. Pricer erbjuder, i samarbete med kvalificerade partners, en totalt integrerad lösning tillsammans med tilläggspro­dukter, applikationer och tjänster.

Pricer AB (publ) är noterat på Nordic Small Cap, OMX. För ytterligare information, besök gärna www.pricer.com

Show as PDF

Show original from Cision

Cision

This information was distributed by Cision http://www.cisionwire.se/