Press the button and be introduced to a new random company!

Introduce me >

UPCOMING EVENTS

We arrange several open investor events with our covered companies each year. Please subscribe to get information about our upcoming Introduce events. 

Sign up >

Social media

facebook   Meet us at Facebook

facebook   Follow us on Twitter

   Follow us on LinkedIn

Swedol

Swedol AB: Swedols försäljningsutveckling för februari 2019

08:30 / 14 March 2019 Swedol Press release

Försäljningen i februari uppgick till 258,6 Mkr, vilket är en ökning med 10,5 % jämfört med motsvarande period föregående år (234,0). Förvärven av Metaplan Oy och Karl S Hanssen AS ingår med 11,9 Mkr. Periodens antal arbetsdagar var 20 (20). Försäljningen per dag uppgick till 12,9 Mkr (11,7), vilket motsvarade en ökning med 10,5 %.

Den totala försäljningen för räkenskapsårets första två månader (januari-februari 2019) ökade med 13,5% till 542,4 Mkr (477,8), jämfört med motsvarande period föregående år. Försäljningen per dag uppgick till 12,9 Mkr (11,4), vilket motsvarade en ökning med 13,5 %.

Om Swedol

Swedolkoncernen är multispecialisten för den professionella användaren. Vi erbjuder kvalitativa varor och tjänster på ett enkelt och proffsigt sätt.

Vi har webbhandel och cirka 100 butiker i Sverige, Norge, Finland och Estland under varumärkena Swedol, Grolls, Univern och Nima. Kunderna finns huvudsakligen inom Bygg och anläggning, Industri och verkstad, Åkeri och transport, Jord- och skogsbruk samt Offentlig service. Sammantaget omsatte bolagen i Swedolkoncernen 3,2 miljarder kronor 2018 och har cirka 1,000 anställda. Swedols B-aktie är noterad på NASDAQ Stockholms Mid Cap-lista.

Denna information lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 14 mars 2019 klockan 08.30. 

Show as PDF

Show original from Cision

Cision

This information was distributed by Cision http://www.cisionwire.se/